Wij zijn privacy bewust

Wij zijn privacy bewust

Bewustwordingscampagne voor jeugdzorg medewerkers rondom de nieuwe wetgeving algemene verordening gegevensbescherming (AVG)

PRIVACY BEWUSTWORDINGSCAMPAGNE

Sinds 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze verordening zorgt ervoor dat in de hele EU dezelfde privacywetgeving geldt. Als het goed is, zijn alle processen en systemen binnen de organisatie daarop aangepast. Een belangrijke vervolgstap is dat alle medewerkers ook volgens de nieuwe richtlijnen werken.

Spirit Jeugd & Opvoedhulp en de Bascule hebben samen een Privacy Bewustwordingscampagne inclusief e-learning module voor hun medewerkers ontwikkeld. In de maand mei heeft deze campagne gelopen en deze bleek zeer succesvol. Omdat we weten dat meer jeugdzorg instellingen interesse hebben in een bewustwordingscampagne en het zonde is om opnieuw veel geld uit te geven aan het ontwikkelen, willen we dit pakket graag tegen een vriendelijk tarief aanbieden. Zij hebben gekozen om dit pilot project samen met Mind the People aan te bieden. Mind the People ontwikkelt bewustwording bij medewerkers rondom complexe thema’s.

De constructie is een win-win-win situatie: (1) Jeugdzorg instellingen betalen minder dan wanneer zij dit zelf zouden laten ontwikkelen, (2) Spirit en de Bascule kunnen met de opbrengsten nieuwe producten ontwikkelen en aanbieden en (3) Mind the People ontzorgt de aanbieder (Spirit en Bascule) bij het verspreiden en implementeren van het product.

Heeft jouw organisatie interesse in deze Privacy campagne, neem dan contact met ons op. We helpen je graag met de implementatie.

Thomas Bouwman
Mattijs Mollee
Ilja van den Berg

Ilja van den Berg

Ilja van den Berg

Campagne ontwikkelaar, consultant, onderzoeker

Thomas Bouwman

Thomas Bouwman

Productieleider, video producent

DOEL

Bescherming van privacy is een bekend terrein voor jeugdhulpverleners. Met deze campagne wordt bestaande kennis opgefrist en nieuwe kennis toegevoegd. 

HOE DOEN WE DAT

Met de campagne stimuleren we de dialoog rondom privacy en met de e-learning ontwikkelen we de kennis. Door met elkaar in gesprek te gaan, wordt niet alleen de kennis geïnternaliseerd maar ontstaan ook de nieuwe normen en waarden op dit gebied.

WAT BIEDEN WE AAN

– E-learning module
– Campagne aanpak
– Campagne kalender
– Campagne materiaal
– Begeleiding bij de campagne (optioneel)

HET CAMPAGNE MATERIAAL

E-LEARNING

De e-learning, ontwikkeld door Spirit en de Bascule, is een belangrijk onderdeel van de campagne. Alle activiteiten in de campagne moeten leiden naar de e-learning. Aan elke campagne uiting wordt daarom een link naar de e-learning toegoevoegd. Er is een openbaar deel van de e-learning en er is een afgeschermd deel alleen voor de medewerkers.

KALENDER

De campagne bestaat uit drie fasen: (1) de voorbereiding, (2) de campagne maand, (3) nazorg.  De kalender beschrijft wanneer wat gedaan moet worden.

Tijdens de campagne maand zijn er verschillende activiteiten, zoals theater, social intranet nieuwsberichten, activatie emails, interview met de bestuurder/ management (blog/ vlog/ email)

POSTERS & FLYERS

Met de designers zijn er posters, flyers en een beeldmerk ontwikkeld.
Op elke uiting is een QR-code of een link vermelding, die naar de e-learning leidt.

KOFFIEKAR

Eén van de succesfactoren van de campagne was de Koffiekar. Medewerkers kregen gratis koffie en werden te woord gestaan door het Privacy projectteam.
Zij beantwoordden vragen betrekking hebbende op de nieuwe privacy wetgeving en wezen nogmaals op de e-learning.

KOFFIEBEKERS

De koffiebekers stimuleren de medewerkers om met elkaar in discussie te gaan over de vraag.
Middels de QR code kan je het antwoord Vinden op de vraag.

BEWAKINGSCAMERA’S

Om echt te voelen wat het concept Privacy betekent, heeft Spirit nep beveiligingscamera’s opgehangen op strategische plekken zoals rondom de koffieautomaat. Deze prikkel heeft de juiste discussie opgeleverd: Wat is privacy? Waarom gaat dit te ver?

CAMERACOVER

Wanneer de medewerkers de e-learning hebben voltooid, ontvangen zij een laptop cameracover.

ERVARINGSTHEATER

In deze theatervoorstelling word je meegenomen in een zoektocht door de wereld van de jeugdhulpverlening en krijg je een inkijkje in het belang van privacy voor jongeren en hoe daar mee omgegaan wordt.
Nadat de jongeren op het podium heel openhartig situaties uit hun leven delen, kan de zaal niet meer achter blijven. De verhalen zijn emotioneel, soms confronterend en soms met humor. Echt een aanrader want zoals de bezoekers al zeiden ‘het komt echt binnen’.Middels de QR code kan je het antwoord Vinden op de vraag.

Contactformulier

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op of vul het onderstaande formulier in. Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.

Contact informatie

Mind the People
Oostenburgervoorstraat 42
1018 MR | Amsterdam
+31 6 41235290

campagne[at]mindthepeople.com

Een samenwerkingsverband tussen: