neem contact op

info@mindthepeople.com
+31 6 41 235 290

Ilja van den Berg - MASC FEM

NIET MEER VROUWEN AAN DE TOP

… maar een betere balans tussen masculiene en feminiene eigenschappen

Diversiteit verbetert de financiële prestaties van een organisatie aanzienlijk (Harvard Business Review). Aan de hand van verschillende onderzoeken op het gebied van gender diversiteit, maakt Ilja het publiek bewust van de voordelen en ook onze patronen en aannames. Samen met het publiek gaat zij in discussie over de wijze waarop je een organisatie kunt creëren waar meer ruimte is voor gender diversiteit, door het waarderen van zowel masculiene als feminiene eigenschappen.

Ilja van den Berg

Door haar studie Informatica, haar ondernemerschap en in haar rol als management consultant voor IT organisaties, heeft Ilja zich altijd in een masculiene werkomgeving begeven. Hoewel zij zich hier prettig in voelt, merkte zij dat feminiene eigenschappen lager gewaardeerd worden. Terwijl juist die eigenschappen passen bij de moderne organisatie. Net als veel andere vrouwen wil Ilja juist de voordelen van onze verschillen optimaal benutten in de organisatie.

Masculien en feminien

Veel organisaties zijn masculien georiënteerd (resultaatgericht, meetbaar, competitief). Nu we meer willen samenwerken, communiceren en verduurzamen, hebben we juist feminiene eigenschappen nodig. Wanneer we deze beter leren waarderen, creëren we vanzelf een werkomgeving met meer diversiteit.

Lees hier het volledige artikel >>

Vooroordelen in gedrag en data

Hoewel de rechten van mannen en vrouwen al lange tijd gelijk zijn, zijn onze gedragspatronen dat nog niet. Wist je dat bij evaluaties vrouwen meer negatieve feedback krijgen en mannen opbouwende kritiek? Ook zijn onze data sets gebaseerd op een wereld gedomineerd door mannen, wat een vertekend beeld geeft van de werkelijkheid.

Voor management en professionals

Deze discussiesessie helpt zowel management als professionals bij het creëren van een werkomgeving waar ruimte is voor zowel masculiniteit als femininiteit.

Na het bijwonen ben je je bewust van de aannames die we doen en wat je zelf kunt doen om hier binnen jouw organisatie bewustwording op te creëren.